Skocz do zawartości
sylwia.wk

Naukowcy odkryli przyczynę ADHD, Co warto wiedzieć o Adhd

Polecane posty

Naukowcy odkryli przyczynę ADHD

Badania w wielkiej Brytanii potwierdziły ewidentny wpływ jedzenia na ADHD. Sztuczne barwniki i dodatki spożywcze zawarte w produktach dla dzieci powodują nadaktywność. Obszerne badania zostały zlecone przez rząd i rozpoczęte już 30 lat temu, kiedy to amerykański naukowiec Ben Feingold po raz pierwszy zasugerował, ze sztuczne barwniki i inne dodatki do żywności są powodem nadaktywności i braku skupienia u dzieci.

 

Zdaniem Feingolda nadaktywność i brak skupienia powodują problemy szkolne (specyficzne trudności z uczeniem sie) - problemy z czytaniem i pisaniem.

 

Przeprowadzone teraz rzetelniej niż 30 lat temu badania uniwersytetu w Southampton pokazują one wyraźnie, iż zmiany w zachowaniu dzieci można z łatwością zaobserwować u 3- i 8-latków spożywających mieszankę dodatków spożywczych. Zespól działający na tym samym wydziale doszedł do podobnych wniosków kilka lat temu. Wyniki badan, opublikowane w magazynie "Lancet", wykazały, ze nawet u dzieci nie stwarzających problemów coraz częściej występuje nadaktywność.

 

Dzieci spożywały dodatki spożywcze, będące częścią ich codziennej diety. W skład mieszanek wchodziły sztuczne barwniki od dziesięcioleci wykorzystywane w produktach dla dzieci, a także powszechnie stosowany benzoesan sodu.

Brytyjska Agencja Norm Zywieniowych (FSA - The Food Standards Agency), która zleciła badanie,zasugerowała rodzicom, których dzieci wykazują zachowania nadaktywne, aby sprawdzali etykiety i unikali podawania dzieciom jedzenia zawierającego sztuczne barwniki i środek konserwujący benzoesan sodu. Agencja poradziła dodatkowo rodzicom, aby zwrócili na to uwagę wychowawcom klas.

Wychowawcy niektórych brytyjskich szkol dziwią sie, dlaczego rząd nie zlecił wcześniej takich badan mających na celu dobro ich dzieci i prawidłowe funkcjonowanie w szkole i społeczeństwie: - Już od dawna to wiemy - powiedział Alan Coode, były dyrektor szkoły podstawowej w Merton. - Gdy zmieniliśmy szkolne menu i wykluczyliśmy dodatki, szkoła stała się spokojniejsza. Nauka właśnie nas dogoniła.

 

Czego należy unikać:

 

artrazyna E102 - cytrynowożółty barwnik pozyskiwany ze smoły węglowej.

 

Azorubina E122 - czerwony barwnik wykorzystywany w produktach poddawanych obróbce cieplnej, jak budyń, marcepan, jogurt i serniki.

 

Benzoesan sodu E211 - substancja konserwująca działająca w środowisku kwaśnym, powszechnie stosowana w napojach gazowanych, occie i płynach do płukania jamy ustnej.

 

E110 żółcień pomarańczowa - barwnik pozyskiwany ze smoły węglowej, wykorzystywany w produkcji napojów z syropu pomarańczowego, galaretek i deserów cytrynowych.

 

Czerwień koszenilowa 4R E124 - barwnik syntetyzowany ze smoły węglowej, zakazany w USA.

 

Żółcień chinolinowa E104 - jaskrawożółty barwnik z domieszką zieleni, wykorzystywany w stosowanych zewnętrznie lekach i kosmetykach.

 

 

Eduinfo

 

hmmm??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

całkiem możliwe teraz wszystko chemia tak naszprycowane!!! wszędzie są te E... i coś tam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja tez sadze, ze coś w tym jest, chociaż dla mnie dzieci z ADHD w większości są poprostu niewychowane a łatwiej zrzucić winę za zachowanie dziecka na "chorobę' niż przyznać sie, ze nie umie sie dziecka wychować ;-) ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

benzoesan sodu jest wszędzie.w fancie,Vegecie,puszkach itp.

ja od jakiegoś czasu uważam ze chemia w jedzeniu wpływa na nas straszliwie.obserwuje zmiany w ludziach ,których nie da sie inaczej wytłumaczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja też coś dopiszę o ADHD

 

Czym jest ADHD?

ADHD czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi to problem związany z brakiem koncentracji uwagi, lub skłonnością do rozpraszania uwagi, który bardzo często pojawiają się razem z impulsywnością i nadaktywnością.

 

W jaki sposób diagnozuje się ADHD

Zdiagnozowanie syndromu ADHD nie jest łatwe. Bardzo ważne jest bowiem, aby nie pomylić symptomów wynikających z innych zaburzeń, czy też symptomów charakterystycznych dla okresu rozwojowego dziecka z symptomami ADHD. Diagnozę o tym czy wstępuje u dziecka ADHD, może wystawać zespół składający się z np: psychiatry, psychologa klinicznego oraz pediatry specjalizującego się w ADHD.

 

Podtypy ADHD

ADHD w Diagnostycznym i statystycznym podręczniku zburzeń psychicznych- DSM-IV, 1994 jest podzielony na dwie kategorie:

1. Zburzenia koncentracji uwagi

2. Nadpobudliwość psychoruchową

Jednak w zależności od tego jakie objawy ADHD występują u dziecka, to dzieli się ADHD na następujące podtypy:

 

ADHD- podtyp mieszany- W podtypie mieszanym u dziecka występują zarówno zaburzenia koncentracji uwagi jak i nadpobudliwość psychoruchowa.

Dzieci z tym podtypem ADHD nie potrafią skoncentrować się na jednej rzeczy i nie umieją zachowywać się cicho. Mają problem z kontrolowaniem swoich emocji i często wybuchają, np: kiedy nie zostaną zaspokojone szybko ich potrzeby, to wówczas wpadają w złość. Niestety mają też skłonność do stosowania siły fizycznej. Można powiedzieć, że najpierw działają, a dopiero potem myślą.

Dzieci te mają również dużą trudność z rozpoczęciem i zakończeniem zadania. Bardzo łatwo się zniechęcają lub są zniecierpliwione. Często zapominają o tym co miały zrobić. Mają również skłonność do rozkazywania innym i są uparte. Przy tym domagają się ciągłej uwagi od innych. Dzieci z mieszanym typem ADHD nie umieją ignorować prowokacji i często są akceptowane przez swoich rówieśników.

Najczęstsze problemy dziecka z mieszanym podtypem ADHD to: nadmierna aktywność, gadatliwość, hałaśliwość, niecierpliwość, lekkomyślność, brak wrażliwości- nie potrafi sie wczuć w sytuacje innej osoby. Zobacz też: http://www.lobuziak.pl/forum/wychowywanie-malolata/880-dzieciaki-z-adhd.html

 

ADHD- podtyp z dominującym brakiem koncentracji uwagi- U dziecka z tym podtypem ADHD występuje brak koncentracji uwagi, bez nadpobudliwości.

Dzieci te nie potrafią skupić swojej uwagi na jednym zadaniu przez dłuższy czas. Są one ciche i spokojne. Są niezorganizowane i zapominalskie, np: dziecko może często gubić coś i często też sprawia wrażenie jak by nie wiedziało co się do niego mówi, lub co się dzieje w okół niego. Natomiast na lekcji gubi się w trakcie prowadzonych zajęć.

Są bardziej podatne na depresję,a ich poczucie wartości jest często obniżone.

Bywa, że dzieci te nie są podejrzewane o ADHD, gdyż są zbyt mało aktywne, a wręcz sprawiają wrażenie jak by cały czas śniły na jawie.

Najczęstsze problemy dziecka z podtypem z dominującym brakiem koncentracji uwagi to: jest jak by nieobecne, ciche, ignorowane przez rówieśników, niewywiązuje się ze swoich zadań, wymaga nieustannego przypominania, wciąż coś gubi, jest roztrzepane, robi bałagan, ciągle coś zapomina, nie zwraca uwagi na szczegóły, sprawia wrażenie zmęczonego, łatwo rozprasza się, może mieć trudności z nauką.

 

ADHD- podtyp z dominującą nadpobudliwością psychoruchową - U dziecka z tym podtypem ADHD występuje nadmierna aktywność i impulsywność, bez problemów z koncentracją uwagi.

Jednak w okresie dojrzewania podtyp ten może zamienić się w podtyp mieszany i oprócz nadmiernej aktywności pojawia się też brak koncentracji uwagi.

 

Co jest przyczyną ADHD

Jest bardzo prawdopodobne, że ADHD jest uwarunkowane dziedziczne. Kontakt matki w okresie ciąży z alkoholem lub narkotykami może również prowadzić do powstania u jej dziecka ADHD. Istnieje jeszcze wiele innych teorii dotyczących pochodzenia ADHD.

 

Zapraszamy:

http://www.lobuziak.pl/forum/wychowywanie-malolata/844-adhd-nie-ma.html

Opracowanie: Nadin, w oparciu o: Wszystko o ADHD, Linda J. Pfiffner, wyd. Zysk i S- ka, Poznań 2004

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niedawno przeczytałam że "W mózgu osób chorych na ADHD brakuje białek odpowiedzialnych za motywację i odczuwanie satysfakcji."Podobno u osoby z ADHD zmniejszona ilość tych białek (czyli mniejsza ilość dopinany) powoduje zburzenia w odczuwaniu przyjemności. Sugeruje się więc aby uczniowie z ADHD mieli prowadzenie lekcje w przyjemniejszy i bardziej interesujący sposób, tak by przezwyciężyć ich niedobór dopaminy.

Chemia ADHD :: Allfarma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja tez sadze, ze coś w tym jest, chociaż dla mnie dzieci z ADHD w większości są poprostu niewychowane a łatwiej zrzucić winę za zachowanie dziecka na "chorobę' niż przyznać sie, ze nie umie sie dziecka wychować ;-) ;-)

 

Zatkało mnie :eek:. Komentarz sobie daruję. Mam nadzieję, że żaden rodzic dziecka z ADHD tego nie przeczyta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sun to prawda pochopne wyciąganie wniosków i przekazywanie ich innym czy też swoim dzieciom może zrobić komuś faktycznie krzywdę.

Czasem odnoszę wrażenie, że nie którzy ludzie nie znają problemu ADHD i niewiedzą jaki jest to wielki problem zarówno dla samego dziecka i jego rodziców rodziców:(

Rodzice są posądzani o to że nie potrafią dobrze wychować swojej pociechy, a dziecko jest oskarżane o to, że jest rozpuszczone przez swoich rodziców:(

Odnoszę też wrażenie, że takie pochopne wyciąganie wniosków dotyczy chyba prawie wszystkiego co ciężko nam zrozumieć np: dysleksji (jakiś minister niedawno wypowiedział się że dysleksja nie istnieje:eek: no cóż dla mnie istnieje, bo ja akurat jestem dyslektykiem:D), Dotyczy to tez niezrozumienia niepełnosprawności zarówno tej w stopniu intelektualnym jak i tej w stopniu fizycznym - niektórzy ludzie śmieją że ktoś trochę inaczej od nich funkcjonuje:(

A przecież wystarczy tylko trochę wrażliwości i życzliwości, bo każdy z nas na tym świecie chce być akceptowany bez względu na to jaki jest.

ps Czasem tak sobie myślę że my "normalni" ludzie tez często mamy różne problemy i trudności w życiu- czy one nie powinny nas uwrażliwić na problemy i trudności innych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak, ja jestem wybuchowa i mnie też zdarza się wyciągać pochopne wnioski (w związku z czym właśnie skończyłam 7letnią bytność na pewnym forum dziecięco-rodzicowym...), ale staram się jednak uważać, żeby nie przegiąć (tylko z jasnym wyrażaniem własnego zdania mam kłopoty :() Natomiast rzeczywiście wypowiedź Olivki zabrzmiała nieładnie, ale to już ona sama musiałaby rozwinąć co ma na myśli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×